Lettres du doyen de chrétienté notifiant la vente d’une rente foncière pécuniaire sur une propriété, faite par un individu sous obligation et avec la plégerie de deux personnes, à la collégiale Saint-Amé.
(Au dos): De duabus marcis emptis super domum Jacobi Boulengarii.
Jo Grars, doiens de le crestienté de Doai, fac savoir à tous cels ki ces letres veront ke Nicholes d’Avencin a vendu et werpi à l’eglise Saint-Amé de Doai deus mars d’iretage, à prendre sor tot le tenement Jakemon Le Bolenghier devant le maison Guerart de Saint-Venant. Et de ço a Nicholes doné pleges le glise Jakemon Le Bolenghier, Leurenc de Sym, d’aquiter deci au dit d’eschievins de Doai. Et Nicholes meismes en est pleges et dete envers le glise d’aquiter deci au dit d’eschievins, par tel maniere ke se li glise ne tenoit en bone pais les deus mars d’iretage devant dis deci au dit d’eskievins, li plege devant dit ont encovent à rendre à le glise tous les damages ke li glise i aroit. Et de ço se sunt mis li plege en no juridicion, ke nos u no successeur les puissons escumenier, se il ne faisoient plainement à l’eglise ço ke devant est dit, se nos en estiens requis de l’eglise.
Ce fu fait en l’an de l’Incarnation mil deus cens et quarante, le juesdi devant le feste Saint-Martin.
ESPINAS (Georges), La vie urbaine de Douai au Moyen-âge, t. III, pièces justificatives. XIe-XIIIe siècles, n° 57, p. 43-44.
original
Lille, AD Nord, fonds de la collégiale Saint-Amé de Douai, cart. 5