Ban échevinal concernant les fugitifs pour dettes.
BANS SOR CHIAUS KI SUNT FUITIU.
1. On fait le ban que il ne soit nus si hardis en toute ceste vile, borgois ne borgoise ne hom ne feme ki soit manans dedens le pooir de ceste vile, que il s’en fuient ne il soient fuitiu puis cest jor en avant.
2. Et bien sacent tout que kiconques seroit fuitius ne fuitiue, que il seroit banis à tous jors de le vile et dou pooir de le vile de Douay sor le tieste conme leres, se il, dedens le mois del jour que li eschevin kerroient ke il seroit destornés, ne revenoit dedens le vile por faire creant à ses deteurs par consaut d’eschevins. Et li creance des eschevins est que li mois conmence le premier jor que eschevin kerront que cils ki sera destornés ara veues les letres de le vile u le mant d’esquevins.
3. Et sace-on bien que en quele vile ne en quel liu tels hom u tele feme seroient arestant ne manant, et borgois u borgoise avoit besoingne de tiesmoingnage de le vile, que li eschevin et li vile tiesmoingneroient par les letres de le vile que teles gens seroient banit del pooir de Douay à tous jors sor le tieste conme larons et les femmes conme larenesses.
Cis bans fu cries en l’an de l’Incarnation M. CC et XLIIII, le devenres apres le Saint-Piere entrant aoust.
ESPINAS (Georges), La vie urbaine de Douai au Moyen-âge, t. III, pièces justificatives. XIe-XIIIe siècles, n° 66, p. 49-50.