« actes_ducs_capetiens_bourgogne-4 »
Document | actes-ducs-capetiens-bourgogne/notice/176593
Description
-
Eudes IV
-
Miles de Noyers
Identification du témoin
-
A. Dijon, ADCO, B1273
-
Anne-Lise Courtel, La chancellerie et les actes d'Eudes IV (1315-1349), vol. II, thèse inédite d'École des chartes, n°9.
complet
Sceau
-
non
Jadis scellé sur double queue de parchemin.
Analyses
-
Eudes IV, duc de Bourgogne, déclare que le duc Hugues V, son frère défunt, a octroyé, avec le consentement de la duchesse Agnès de France, une rente annuelle viagère à Miles de Noyers d'un montant de 400 livres de bons petits tournois fort et à percevoir sur les rentes de Châtillon. En considération des services rendus par Miles, le duc érige ladite rente en fief lige et promet de la faire assigner en terres situées dans le duché.
Texte
-
Nous, Eudes, dux de Bourgoigne, faisons savoir à touz ceus qui verront et orront ces presentes lettres que comme nostres chiers sires et freres Hugues, jaidis dux de Bourgoigne, de l’assentemant de nostre tres chiere dame et mere, de tres haut et très noble monseignour de Evrues et de pluseurs autres de ses granz amis et feauls consoilliers haust doné à nostre amé et feaul cosin monseignour Mile, seignour de Noyers, nostre botoillier de Bourgoigne, quatre cenz livres bons petiz tournois forz de annel rente à la vie dou dit Mile tant soulemant à panre et à porcevoir chascun an sur noz rentes de Chastoillon. Et nous après le decès de nostre dit seignour et frere pour juste cause leaul et convenauble haiens volu, ratiffié et apprové le dit don à la porfin pour les bons, profitaubles et aggreaubles servises que lidiz sires de Noyers ha puis faiz à nous et fait encor chascun jour havons doné et donons en fié lige à yceli seignour de Noyers, pour luy et pour ses hoirs, les dites quatre cenz livres de annuel rente en heretaige perpetuel à touz jours mais ; les quelles nous li promettons en bone foy à asseoir en terre en nostre duché de Bourgoigne en leu covenauble en la forme et en la manere que l’on ha acostumé à asseoir terre en dit duché. Encor promettons nous ou non que desus pour nous, por noz hoirs, por noz successours et pour ces qui hauront cause de nous ou de eus tenir et garder fermemant et garentir le dit don au dit seignour de Noyers et es siens contre touz sur l’obligacion de touz noz biens quelque part qu’il soient, et non venir encontre por nous ou por autre taisiblemant ou expressemant. Ou tesmoin de laquel chouse, nous havons fait mettre nostre seaul en ces lettres, faites et données à Troyes, le lundi devant la Saint Michiel, l’an de grace mil troiz cenz et seze, ou mois de septembre.
-
Hugues V
-
Miles de Noyers
-
Agnès de France
-
Louis, comte d'Évreux
-
Châtillon-sur-Seine
Informations
Document
David
Bardey
(Université de Bourgogne), dans
Actes (ducs cap. de Bourgogne)
label.quote.actes-ducs-capetiens-bourgogne